29 maja 2022 Udostępnij

Zasady gramatyki języka angielskiego w biznesie: Najważniejsze wskazówki, jak brzmieć profesjonalnie

Od czasu pojawienia się COVID-19 profesjonaliści z branży biznesowej coraz bardziej doskonalą swoje umiejętności językowe. Biorą udział w kursach gramatyki biznesowej, sesjach sesje z korepetytoremi samokształcenie, pracownicy na całym świecie zwiększyli swoje szanse na rynku pracy.

Aby pomóc Ci dotrzymać kroku konkurencji, w tym artykule znajdziesz zasady gramatyki biznesowej, które musisz znać, aby skutecznie komunikować się w miejscu pracy. Omówimy, jak:

  • pomagać w nawiązywaniu lepszych relacji
  • zrobić dobre wrażenie
  • przestać popełniać proste błędy gramatyczne
  • zwiększyć zrozumienie między Tobą a Twoimi współpracownikami, przełożonymi i klientami.

Zapoznaj się z poniższym przewodnikiem po gramatyce biznesowej, aby dowiedzieć się, jak poprawić swoje umiejętności językowe, a następnie wykorzystać je w biurze.

Zrozumienie czasowników modalnych

Jednym z najbardziej krytycznych aspektów gramatyki biznesowej, który należy opanować, jest użycie czasowników modalnych. Znane również jako czasowniki posiłkowe lub "pomocnicze", słowa te nadają dodatkowe znaczenie czasownikom głównym, obok których występują. Na przykład, mówiąc do swojego szefa: "I może wykonać zadanie do jutra", komunikuje, że jest to możliwe, ale nie jest pewne, że tak się stanie.

Istnieje kilka ogólnych zasad, których należy przestrzegać używając czasowników modalnych.

Dla zdań oznajmujących, podstawowa formuła to:

podmiot (I) + czasownik modalny (może) + czasownik główny (zakończyć).

Aby nadać mu negatywny charakter, wystarczy dodać "not" po czasowniku modalnym (np. I may nie skończyć).

W przypadku pytań, formuła jest następująca:

czasownik modalny (Czy można) + podmiot (ty) + czasownik główny (zadzwonić?)

Aby nadać mu negatywny charakter, wystarczy dodać "nie" po podmiocie (np.: Can you nie zadzwonić do mnie jutro?).

Czasowniki modalne mogą pomóc Ci w wyrażaniu próśb, oferowaniu pomocy, sugerowaniu pomysłów i brzmią bardziej uprzejmie. Sprawdź różne cele, do których służą czasowniki modalne w poniższej tabeli. Następnie użyj wzorów zdań w podanych przykładach, aby ułożyć własne wypowiedzi i pytania.

Cel Czasowniki modalne Przykładowe zdania
Stwierdzić, że coś jest możliwe
  • May
  • Might (słabsza możliwość)
  • Can
  • Could
  • On może spóźnić się na spotkanie.
  • Plan biznesowy może zadziałać.
  • Ci klienci mogą być pochopni.
  • Ona może później wysłać nam plik pocztą elektroniczną.
Stwierdzić, że coś jest niemożliwe
  • Cannot/can't
  • Nie móc/nie móc (przeszłość)
  • Ten raport nie może być poprawny.
  • I nie mogłem skupić się podczas prezentacji.
Stwierdzić, że coś jest prawdopodobne
  • Musi
  • Musi mieć (przeszłość)
  • Powinien
  • Powinien mieć (przeszłość)
  • Tam musi być jakieś wyjaśnienie.
  • My musieliśmy zwiększyć sprzedaż w tym roku.
  • Rozmowa powinna trwać tylko pół godziny.
  • Na stronie powinien zostać zaktualizowany wczoraj wieczorem.
Stwierdzić, że ktoś lub coś jest umiejętność
  • Can
  • Could have (przeszłość)
  • Ta firma może zmiażdżyć konkurencję.
  • Dział IT mógł to naprawić.
Zapytaj o pozwolenie
  • Can
  • May (bardziej uprzejmie)
  • Could (bardziej uprzejmie)
  • Can Pomóc ci w tym projekcie?
  • May Mogę zaoferować ci jakąś radę?
  • Czy Przynieść Ci coś do picia?
Złożyć prośbę
  • Can
  • Will
  • Could (bardziej uprzejmie)
  • Czy (bardziej uprzejmie)
  • Can wyjaśnić, co się stało?
  • Will podzielisz się ze mną tym dokumentem?
  • Czy dokończyć raport do jutra?
  • Czy zadzwonisz do mnie, gdy się dowiesz?
Przedstawić sugestię
  • Powinien
  • Ought to
  • Could (bardziej uprzejmie)
  • My should spróbować pod innym kątem.
  • He powinien skontaktować się z przełożonym.
  • Ty Możesz wziąć udział w konferencji online.
Podaj konieczność
  • Musi
  • musieć
  • Musieć (przeszłość)
  • My musimy zwiększyć sprzedaż.
  • They muszą podnieść pensje pracowników.
  • I musiałem skontaktować się z każdym klientem.

Używaj spójnego czasu trwania czasownika

Mieszanie czasów jest grzechem kardynalnym w gramatyce angielskiej, a to szybki sposób na zdezorientowanie szefa i współpracowników. Dlatego też wybór właściwego czasu trwania czasownika powinien być czymś, na co zwracasz szczególną uwagę w swoich wypowiedziach i pismach.

Przyjrzyj się poniższym przykładowym zdaniom. W pierwszym zdaniu występują czasowniki, które nie pasują do kontekstu zdania. Druga wypowiedź poprawia ten błąd.

  • NIEPRAWDA: Wczoraj zapisała plik i wysłała go do zespołu.
  • PRAWDA: Wczoraj zapisała plik i wysłała go do zespołu.

  • NIEPRAWDA: Spotkanie rozpocznie się o godzinie 11 i trwało do południa.
  • PRAWDA: Spotkanie rozpocznie się o godzinie 11 i potrwa do południa.

  • NIEPRAWDA: W zeszłym roku zwiększyliśmy sprzedaż.
  • PRAWDA: W zeszłym roku zwiększyliśmy sprzedaż.

Czy łatwiej było Ci zrozumieć drugie zdanie? Twoi koledzy i klienci też to zrobią.

Aby uniknąć tego błędu, upewnij się, że określasz przedział czasowy, o którym mówisz (np. przeszłość, teraźniejszość, przyszłość), wybierasz odpowiedni czasownik i trzymasz się go, dopóki nie zmienisz tematu.

Czy łatwiej Ci było zrozumieć drugie zdanie? Twoi współpracownicy i klienci również.

Aby uniknąć tego błędu, upewnij się, że określasz przedział czasowy, o którym mówisz (np. przeszłość, teraźniejszość, przyszłość), wybierasz odpowiedni czasownik i trzymasz się go aż do zmiany tematu.

Zwracaj uwagę na homofony

Homofony to słowa, które w mowie wymawia się tak samo, ale w piśmie pisze się je inaczej (np. our/hour, here/hear, break/brake). Niektórzy ludzie mogą się osobiście obrazić za tego typu błędy, a dowodem na to są tysiące memów.

Zapoznaj się więc dokładnie z poniższymi homofonami, które są często używane w środowisku biznesowym. Zapamiętaj je i oszczędź sobie surowej oceny, jaką mogą wywołać (a nie wywołują) błędy ortograficzne.

They're
  • Oznacza "oni są".
  • "They're arriving late."
Their
  • Zaimek dzierżawczy.
  • "Ich liczby są błędne".
Tam
  • W, przy lub do jakiegoś miejsca.
  • "Oni chcą się spotkać tam."
To .
  • Ruch w kierunku.
  • "I'm going na stronę biura".
Dwa
  • Liczba.
  • "Mam dwa wiadomości e-mail do wysłania".
Too
  • Również lub w nadmiernym stopniu.
  • "She spoke zbyt dużo zbyt."

You're
  • Oznacza "jesteś"
  • "You're spodziewany na spotkaniu".
Your
  • Zaimek dzierżawczy
  • "Twoja prezentacja była imponująca".
It's
  • Oznacza "to jest"
  • "It's szkoda, że została zwolniona".
Its
  • Zaimek dzierżawczy
  • "Co to jest jego kraj pochodzenia?".
Who's
  • Oznacza "kto jest"
  • "Who's weźmie udział w konferencji?"
Whose
  • Zaimek dzierżawczy
  • "Czyje pliki zostały usunięte z serwera?".
Affect
  • Mieć wpływ na
  • "Nasz raport wpłynął na ich decyzję o sprzedaży".
Efekt
  • Zmiana lub rezultat
  • "Nowa oferta nie miała efektu na nich".
Uzupełnienie
  • Coś, co przyczynia się do czegoś innego
  • "Pokaz slajdów uzupełnił moje wystąpienie".
Compliment
  • Wyrażenie pochwały
  • "Dziękuję za miły komplement."
Elicit
  • Przywoływać lub wyciągać
  • "Nowa polityka wywołała wiele skarg".
Nielegalne
  • Nielegalny lub niezgodny z prawem
  • "Ta firma prowadziła nielegalny handel".
Zasada
  • Idea, teoria lub prawda
  • "Najważniejsza zasada ciężkiej pracy".
Principal
  • Główny, naczelny, pierwszoplanowy
  • "Our głównym jest rynek".
Capital
  • Pieniądze, czyli główne miasto państwa lub kraju
  • "On miał dużo zainwestowanego kapitału."
Capitol
  • Budynek organu ustawodawczego państwa
  • "The Capitol był otwarty do 17:00".

Poprawnie piszemy wielką literą

Kolejną podstawową cechą gramatyki biznesowej, której należy się nauczyć, jest to, kiedy należy pisać wielkie litery w określonych słowach i wyrazach. Niepotrzebne wielkie litery w wyrazach mogą rozpraszać uwagę (np.: "Potrzebuję tego raportu teraz"), a używanie wielkich liter może sprawiać wrażenie agresywności (np.: "Potrzebuję tego raportu TERAZ!). Dlatego nauczenie się, kiedy należy pisać wielkimi, a kiedy małymi literami, jest umiejętnością, która dziesięciokrotnie poprawi jakość komunikacji pisemnej.

Poniższa tabela przedstawia sytuacje, w których styl i użycie gramatyki biznesowej wymaga wielkich liter. Jeśli chcesz zastosować wielką literę, słowo lub wyrażenie, którego nie ma na tej liście, sprawdź to dwukrotnie, aby się upewnić.

Sytuacja Przykład
Rzeczowniki właściwe
  • Imiona i nazwiska osób (np. Lorena Milton, Frank Brown)
  • Nazwy miast, krajów i kontynentów (np. Paryż, Chile, Antarktyda)
  • Nazwy budynków, pomników itp. (np. budynek Kapitolu, zapora Hoovera)
  • Nazwy gór, rzek, jezior itp. (np. Mount Everest, Ocean Atlantycki)
  • Nazwy ulic (np. Park Avenue, Main Street)
  • Nazwy szkół i uniwersytetów (np. University of Kentucky)
  • Nazwy języków (np. japoński, niemiecki)
  • Nazwy firm i znaków towarowych (np. Google, Amazon)
  • Okresy czasu i wydarzenia (np. wojna secesyjna, wiek oświecenia)
  • Imiona bogów (np. Zeus, Bóg, Allah)
  • Nazwy grup i instytucji (np. Demokraci, Weterani Wojen Zagranicznych)
Przymiotniki właściwe
  • W zależności od narodowości (np. szkocki, peruwiański)
  • W zależności od religii (np. chrześcijańska, buddyjska)
  • Od nazwisk (np. szekspirowski, orwellowski)
Tytuły
  • Książki (np, Kocia kołyska (Cat's Cradle), Don Kichot)
  • Programy telewizyjne (np, Breaking Bad, Gra o tron)
  • Filmy (np, Hook, Odkupienie Skazanych na Shawshank)
  • Sztuki teatralne (np, Hamlet, Rodzynka w słońcu)
  • Czasopisma (np, Reader's Digest, The Atlantic)
  • Gazety (np, The Sun, The Guardian)
  • Ludzie (np. prezydent Truman, królowa Elżbieta, dr House, wujek Joe)
Daty
  • Dni tygodnia (np. poniedziałek, wtorek)
  • Miesiące roku (np. styczeń, luty)
  • Święta (np. Wielkanoc, Ramadan)
Listy/maile
  • Rozpoczęcie listu/poczty elektronicznej (np. Drogi Panie Smith, Cześć Susan)
  • Zakończenie listu/poczty elektronicznej (np. Sincerely, Yours truly)
  • Linie tematyczne (np. Zaktualizowany raport, Spotkanie przełożone)
Pierwsze słowa
  • Pierwsze słowo w zdaniu (np, Temail został wysłany wczoraj wieczorem).
  • Pierwsze słowo w cytacie (np. "On powiedział:").Tto jest niepoprawne").
Akronimy i inicjały
  • Akronimy (np. NASA, FIFA)
  • Inicjały (np. JFK, MLK)
Zaimek
  • I (np. Matt i I uwielbiamy jabłka).

Nie przesadzaj z komplikacjami

Niewątpliwie zdarzają się sytuacje, w których chcesz zrobić wrażenie na rozmówcy w kontekście biznesowym. Jednak najpewniejszą drogą do porażki jest używanie długich, trudnych do zrozumienia zdań. Aby uprościć swój przekaz i pomóc słuchaczom lepiej Cię zrozumieć, wypróbuj poniższe wskazówki:

  • Pozbądź się słów i zwrotów które nie dodają znaczenia do Twojego zdania.
    • NIEPRAWDA: Wyślę Ci raport w w ciągu najbliższych trzech dni.
    • PRAWDA: Wyślę Ci raport za trzy dni.
  • Użyj głosu czynnego tak często, jak to możliwe, aby natychmiast zidentyfikować, kto co zrobił
    • NIEPRAWDA: Twoja wiadomość e-mail została przeze mnie odebrana.
    • PRAWDA: Otrzymałem twoją wiadomość e-mail.
  • Przenieś zdania z negatywnych na pozytywne aby zmniejszyć słownictwo i zwiększyć przejrzystość
    • NIEPRAWDA: Jeśli przedsiębiorstwo nie zaakceptuje umowy, to nie będzie zwiększyć sprzedaży.
    • PRAWDA: Firma musi zaakceptować umowę, aby zwiększyć sprzedaż.
  • Wybierz stronę . słownictwo które w pełni rozumiesz, zamiast przypadkowych synonimów, aby zapewnić precyzję.
    • NIEPRAWDA: I have wyróżniłem a szerokie rozprzestrzenianie się . współczesnych przedsiębiorstw na terytorium.
    • POPRAWNA: Zauważyłem zauważyłem wiele nowych firm w okolicy.

Pamiętaj, że celem biznesowego języka angielskiego jest bycie zrozumianym, więc nie dezorientuj swoich słuchaczy, starając się brzmieć "mądrze". Zamiast tego olśnij ich trafnym słownictwem i zwięzłym językiem.

Inne często popełniane błędy

Podczas komunikacji w celach biznesowych należy pamiętać o kilku dodatkowych zasadach gramatycznych, poza wymienionymi powyżej najważniejszymi wskazówkami. Zapoznaj się z poniższą tabelą, aby upewnić się, że żaden z tych błędów nie wkradł się do Twojego tekstu lub wypowiedzi.

Podwójne przeczenie
  • W języku angielskim podwójne przeczenie to zdanie, w którym użyto dwóch form przeczących
    • I nie będę jeść nie mięsa
  • Ten przykład jest niepoprawny gramatycznie i oznacza, że osoba faktycznie będzie jadła niektóre mięso. W języku angielskim wymagane jest tylko jedno przeczenie
    • I nie będę jeść mięsa
Kto v. Kogo
  • Who - Odnosi się do podmiotu zdania
    • On jest wykonawcą który wynegocjował umowę. (On wynegocjował umowę.
  • Whom - Odnosi się do przedmiotu zdania
    • Ona jest klientką do której I was speaking. (Mówiłem do her.)
Nor v. Or
  • Nor - Używane w konstrukcjach przeczących; musi towarzyszyć "neither".
    • Nie zrozumiałem prezentacji, ani John.
    • Ani notatka ani ani raport nie wyjaśniają, dlaczego sprzedaż spadła.
  • Lub - Używane w konstrukcjach pozytywnych; musi towarzyszyć "albo".
    • Czy powinniśmy mieć to spotkanie w poniedziałek czy w środę?
    • Albo dwuletni kontrakt lub . pięcioletni kontrakt będzie działać.
Wtedy v. Niż
  • Then - Używane do omówienia czasu
    • Powinniśmy wysłać wiadomość e-mail, następnie poczekać na ich odpowiedzi.
  • Than - Używane do porównania dwóch rzeczy
    • Wolałbym przedłużyć spotkanie niż spotkać się jutro.

Gramatyka biznesowa: Podsumowanie

Chociaż opanowanie gramatyki biznesowej wiąże się z wieloma wyzwaniami, niezliczone korzyści, jakie może ona przynieść w miejscu pracy, sprawiają, że warto podjąć ten wysiłek. Niezależnie od tego, czy chodzi o stworzenie ciekawej prezentacji, poradzenie sobie na rozmowie kwalifikacyjnej, napisanie spójnej wiadomości e-mail czy sporządzenie przejrzystego raportu, te zasady gramatyki pozwolą Ci odnieść sukces w świecie biznesu.

Aby poprawić swoją grę, rozważ naukę u eksperta korepetytora języka angielskiego na Preply. Współpraca ze specjalistą językowym znacznie poprawi Twoją znajomość gramatyki języka angielskiego w biznesie. Możesz pracować nad osiągnięciem celów związanych z gramatyką i językiem biznesowym z korepetytorem, który z łatwością poprawi popełniane przez Ciebie błędy, opracuje dla Ciebie indywidualne lekcje i ćwiczenia, a także, co najważniejsze, zwiększy Twoją pewność siebie.

Niezależnie od tego, w jaki sposób zdecydujesz się uczyć, jedno jest pewne: jeśli uda Ci się poprawić znajomość gramatyki biznesowej, możesz rozwinąć swoją karierę w biznesie.

Oferujemy korepetycje online z ponad 50 języków.

Preply to jedna z wiodących platform edukacyjnych, która zapewnia lekcje 1 na 1 z certyfikowanymi korepetytorami za pośrednictwem ekskluzywnego czatu wideo.

  • Znajdź mojego korepetytora online teraz
  • 1456 opinii, "Doskonały"

Joanna Mikrut

Redakcja rumunski.info.pl