Zasady gramatyki języka angielskiego w biznesie: Najważniejsze wskazówki, jak brzmieć profesjonalnie
Od czasu pojawienia się COVID-19 profesjonaliści z branży biznesowej coraz bardziej doskonalą swoje umiejętności językowe. Biorą udział w kursach gramatyki biznesowej, sesjach sesje z korepetytoremi samokształcenie, pracownicy na całym świecie zwiększyli swoje szanse na rynku pracy.
Aby pomóc Ci dotrzymać kroku konkurencji, w tym artykule znajdziesz zasady gramatyki biznesowej, które musisz znać, aby skutecznie komunikować się w miejscu pracy. Omówimy, jak:
- pomagać w nawiązywaniu lepszych relacji
- zrobić dobre wrażenie
- przestać popełniać proste błędy gramatyczne
- zwiększyć zrozumienie między Tobą a Twoimi współpracownikami, przełożonymi i klientami.
Zapoznaj się z poniższym przewodnikiem po gramatyce biznesowej, aby dowiedzieć się, jak poprawić swoje umiejętności językowe, a następnie wykorzystać je w biurze.
Zrozumienie czasowników modalnych
Jednym z najbardziej krytycznych aspektów gramatyki biznesowej, który należy opanować, jest użycie czasowników modalnych. Znane również jako czasowniki posiłkowe lub "pomocnicze", słowa te nadają dodatkowe znaczenie czasownikom głównym, obok których występują. Na przykład, mówiąc do swojego szefa: "I może wykonać zadanie do jutra", komunikuje, że jest to możliwe, ale nie jest pewne, że tak się stanie.
Istnieje kilka ogólnych zasad, których należy przestrzegać używając czasowników modalnych.
Dla zdań oznajmujących, podstawowa formuła to:
podmiot (I) + czasownik modalny (może) + czasownik główny (zakończyć).
Aby nadać mu negatywny charakter, wystarczy dodać "not" po czasowniku modalnym (np. I may nie skończyć).
W przypadku pytań, formuła jest następująca:
czasownik modalny (Czy można) + podmiot (ty) + czasownik główny (zadzwonić?)
Aby nadać mu negatywny charakter, wystarczy dodać "nie" po podmiocie (np.: Can you nie zadzwonić do mnie jutro?).
Czasowniki modalne mogą pomóc Ci w wyrażaniu próśb, oferowaniu pomocy, sugerowaniu pomysłów i brzmią bardziej uprzejmie. Sprawdź różne cele, do których służą czasowniki modalne w poniższej tabeli. Następnie użyj wzorów zdań w podanych przykładach, aby ułożyć własne wypowiedzi i pytania.
Cel | Czasowniki modalne | Przykładowe zdania |
Stwierdzić, że coś jest możliwe |
|
|
Stwierdzić, że coś jest niemożliwe |
|
|
Stwierdzić, że coś jest prawdopodobne |
|
|
Stwierdzić, że ktoś lub coś jest umiejętność |
|
|
Zapytaj o pozwolenie |
|
|
Złożyć prośbę |
|
|
Przedstawić sugestię |
|
|
Podaj konieczność |
|
|
Używaj spójnego czasu trwania czasownika
Mieszanie czasów jest grzechem kardynalnym w gramatyce angielskiej, a to szybki sposób na zdezorientowanie szefa i współpracowników. Dlatego też wybór właściwego czasu trwania czasownika powinien być czymś, na co zwracasz szczególną uwagę w swoich wypowiedziach i pismach.
Przyjrzyj się poniższym przykładowym zdaniom. W pierwszym zdaniu występują czasowniki, które nie pasują do kontekstu zdania. Druga wypowiedź poprawia ten błąd.
- NIEPRAWDA: Wczoraj zapisała plik i wysłała go do zespołu.
- PRAWDA: Wczoraj zapisała plik i wysłała go do zespołu.
- NIEPRAWDA: Spotkanie rozpocznie się o godzinie 11 i trwało do południa.
- PRAWDA: Spotkanie rozpocznie się o godzinie 11 i potrwa do południa.
- NIEPRAWDA: W zeszłym roku zwiększyliśmy sprzedaż.
- PRAWDA: W zeszłym roku zwiększyliśmy sprzedaż.
Czy łatwiej było Ci zrozumieć drugie zdanie? Twoi koledzy i klienci też to zrobią.
Aby uniknąć tego błędu, upewnij się, że określasz przedział czasowy, o którym mówisz (np. przeszłość, teraźniejszość, przyszłość), wybierasz odpowiedni czasownik i trzymasz się go, dopóki nie zmienisz tematu.
Czy łatwiej Ci było zrozumieć drugie zdanie? Twoi współpracownicy i klienci również.
Aby uniknąć tego błędu, upewnij się, że określasz przedział czasowy, o którym mówisz (np. przeszłość, teraźniejszość, przyszłość), wybierasz odpowiedni czasownik i trzymasz się go aż do zmiany tematu.
Zwracaj uwagę na homofony
Homofony to słowa, które w mowie wymawia się tak samo, ale w piśmie pisze się je inaczej (np. our/hour, here/hear, break/brake). Niektórzy ludzie mogą się osobiście obrazić za tego typu błędy, a dowodem na to są tysiące memów.
Zapoznaj się więc dokładnie z poniższymi homofonami, które są często używane w środowisku biznesowym. Zapamiętaj je i oszczędź sobie surowej oceny, jaką mogą wywołać (a nie wywołują) błędy ortograficzne.
They're
|
Their
|
Tam
|
To .
|
Dwa
|
Too
|
You're
|
Your
|
It's
|
Its
|
Who's
|
Whose
|
Affect
|
Efekt
|
Uzupełnienie
|
Compliment
|
Elicit
|
Nielegalne
|
Zasada
|
Principal
|
Capital
|
Capitol
|
Poprawnie piszemy wielką literą
Kolejną podstawową cechą gramatyki biznesowej, której należy się nauczyć, jest to, kiedy należy pisać wielkie litery w określonych słowach i wyrazach. Niepotrzebne wielkie litery w wyrazach mogą rozpraszać uwagę (np.: "Potrzebuję tego raportu teraz"), a używanie wielkich liter może sprawiać wrażenie agresywności (np.: "Potrzebuję tego raportu TERAZ!). Dlatego nauczenie się, kiedy należy pisać wielkimi, a kiedy małymi literami, jest umiejętnością, która dziesięciokrotnie poprawi jakość komunikacji pisemnej.
Poniższa tabela przedstawia sytuacje, w których styl i użycie gramatyki biznesowej wymaga wielkich liter. Jeśli chcesz zastosować wielką literę, słowo lub wyrażenie, którego nie ma na tej liście, sprawdź to dwukrotnie, aby się upewnić.
Sytuacja | Przykład |
Rzeczowniki właściwe |
|
Przymiotniki właściwe |
|
Tytuły |
|
Daty |
|
Listy/maile |
|
Pierwsze słowa |
|
Akronimy i inicjały |
|
Zaimek |
|
Nie przesadzaj z komplikacjami
Niewątpliwie zdarzają się sytuacje, w których chcesz zrobić wrażenie na rozmówcy w kontekście biznesowym. Jednak najpewniejszą drogą do porażki jest używanie długich, trudnych do zrozumienia zdań. Aby uprościć swój przekaz i pomóc słuchaczom lepiej Cię zrozumieć, wypróbuj poniższe wskazówki:
- Pozbądź się słów i zwrotów które nie dodają znaczenia do Twojego zdania.
- NIEPRAWDA: Wyślę Ci raport w w ciągu najbliższych trzech dni.
- PRAWDA: Wyślę Ci raport za trzy dni.
- Użyj głosu czynnego tak często, jak to możliwe, aby natychmiast zidentyfikować, kto co zrobił
- NIEPRAWDA: Twoja wiadomość e-mail została przeze mnie odebrana.
- PRAWDA: Otrzymałem twoją wiadomość e-mail.
- Przenieś zdania z negatywnych na pozytywne aby zmniejszyć słownictwo i zwiększyć przejrzystość
- NIEPRAWDA: Jeśli przedsiębiorstwo nie zaakceptuje umowy, to nie będzie zwiększyć sprzedaży.
- PRAWDA: Firma musi zaakceptować umowę, aby zwiększyć sprzedaż.
- Wybierz stronę . słownictwo które w pełni rozumiesz, zamiast przypadkowych synonimów, aby zapewnić precyzję.
- NIEPRAWDA: I have wyróżniłem a szerokie rozprzestrzenianie się . współczesnych przedsiębiorstw na terytorium.
- POPRAWNA: Zauważyłem zauważyłem wiele nowych firm w okolicy.
Pamiętaj, że celem biznesowego języka angielskiego jest bycie zrozumianym, więc nie dezorientuj swoich słuchaczy, starając się brzmieć "mądrze". Zamiast tego olśnij ich trafnym słownictwem i zwięzłym językiem.
Inne często popełniane błędy
Podczas komunikacji w celach biznesowych należy pamiętać o kilku dodatkowych zasadach gramatycznych, poza wymienionymi powyżej najważniejszymi wskazówkami. Zapoznaj się z poniższą tabelą, aby upewnić się, że żaden z tych błędów nie wkradł się do Twojego tekstu lub wypowiedzi.
Podwójne przeczenie |
|
Kto v. Kogo |
|
Nor v. Or |
|
Wtedy v. Niż |
|
Gramatyka biznesowa: Podsumowanie
Chociaż opanowanie gramatyki biznesowej wiąże się z wieloma wyzwaniami, niezliczone korzyści, jakie może ona przynieść w miejscu pracy, sprawiają, że warto podjąć ten wysiłek. Niezależnie od tego, czy chodzi o stworzenie ciekawej prezentacji, poradzenie sobie na rozmowie kwalifikacyjnej, napisanie spójnej wiadomości e-mail czy sporządzenie przejrzystego raportu, te zasady gramatyki pozwolą Ci odnieść sukces w świecie biznesu.
Aby poprawić swoją grę, rozważ naukę u eksperta korepetytora języka angielskiego na Preply. Współpraca ze specjalistą językowym znacznie poprawi Twoją znajomość gramatyki języka angielskiego w biznesie. Możesz pracować nad osiągnięciem celów związanych z gramatyką i językiem biznesowym z korepetytorem, który z łatwością poprawi popełniane przez Ciebie błędy, opracuje dla Ciebie indywidualne lekcje i ćwiczenia, a także, co najważniejsze, zwiększy Twoją pewność siebie.
Niezależnie od tego, w jaki sposób zdecydujesz się uczyć, jedno jest pewne: jeśli uda Ci się poprawić znajomość gramatyki biznesowej, możesz rozwinąć swoją karierę w biznesie.
Oferujemy korepetycje online z ponad 50 języków.Preply to jedna z wiodących platform edukacyjnych, która zapewnia lekcje 1 na 1 z certyfikowanymi korepetytorami za pośrednictwem ekskluzywnego czatu wideo.
- Znajdź mojego korepetytora online teraz
- 1456 opinii, "Doskonały"
Relacje między tłumaczami a wydawcami
V To wielka chwila dla tłumacza, gdy jego nazwisko pojawia się w sekcji redakcyjnej książki. Osoba, która przetłumaczyła książkę na inny język, otrzymuje uznanie za setki godzin ciężkiej pracy. Celem każdego tłumacza jest bycie docenionym przez wydawnictwo za swoją współpracę...
Popyt na język ukraiński
V Zapotrzebowanie na tłumaczenia ukraińskie jest bardzo wysokie. Język ukraiński ma swoje początki w XII-XIII wieku. Jest częścią grupy wschodniosłowiańskiej, wraz z rosyjskim i białoruskim. Może się wydawać, że tłumacz wszystkich trzech języków nie jest potrzebny, ponieważ są...
Trzech tłumaczy Krzysztofa Umińskiego
V Nie mogliśmy nie wspomnieć o publikacji nowej książki Krzysztofa Umińskiego. Trzy tłumaczki opowiada historię trzech niezwykłych kobiet. Maria Skibniewska, Joanna Guze i Anna Przedpelska-Trzeciakowska stały się bohaterkami opowieści o warsztacie tłumaczek, ich wyborach, walce - nie...