10 maja 2023 Udostępnij

Copywriting to każdy, kto potrafi pisać

Każdy może napisać

Każdy ma inne predyspozycje w różnych dziedzinach. Mnie zainspirował talent osób wyróżnionych w tym poście, a mowa o... pisarzach.

Uważajmy jednak, by nie zmyliło nas to pierwsze skojarzenie. Nie mówimy o roli autorów popularnych książek. Temat tworzenia i pracy z tekstem rozpatrzymy w znacznie szerszym zakresie i z innej perspektywy. Skupimy się na dwóch zawodach, które są ze sobą powiązane, ale różne.

Przedstawimy wielozadaniowego copywritera oraz SEO copywritera.

Copywriting

Nie sposób w ciągu dnia nie usłyszeć lub nie zobaczyć przynajmniej jednej reklamy. Jesteśmy otoczeni z mass mediów i technologii. Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, pośród tego wszystkiego, kto faktycznie stworzył reklamy?

Copywriterzy są coraz częściej odpowiedzialni za coś więcej niż tylko przygotowywanie tekstów, pisanie scenariuszy czy tworzenie sloganów. Ich praca to znacznie więcej niż tylko napisanie informacji prasowej czy stworzenie chwytliwego hasła. Copywriting to dziedzina, która daje nieskończone możliwości. To współtwórcy tekstów, którzy mają godne uwagi portfolio. Praca ta nie jest nudna, a raczej pobudza wyobraźnię.

Czym dokładnie jest copywriting? Tutaj mamy moment zamieszania, ponieważ termin ten może oznaczać coś zupełnie innego. W najprostszym ujęciu jest to sztuka sprzedaży, która odbywa się za pomocą słowa pisanego. Jest to termin, który często kojarzony jest z marketingiem, gdyż celem tego działania jest jak największa sprzedaż.

Aby wykonać tę pracę, trzeba najpierw umieć zrozumieć i przykuć uwagę czytelnika. W końcu wrażenie można zrobić tylko raz, a pierwsze kilka sekund jest kluczowe.

SEO copywriting

W naszym codziennym życiu możemy z łatwością dostrzec wiele form marketingu. Jedną z nich jest internet. Jest to świetny sposób na dotarcie do dużej grupy odbiorców i pozyskanie międzynarodowych klientów. Nasuwa się zasadnicze pytanie. Jak nie zgubić się w Internecie i wśród tych wszystkich stron. Jak odnieść sukces i zdobyć czytelników. Stwierdzenie, że nie należy oceniać książki po okładce jest prawdziwe, ale w tym momencie zupełnie niefunkcjonalne.

Pierwsze kilka zdań często decyduje o tym, czy będziemy kontynuować czytanie, czy nie. Jednak aby to zrobić, musimy najpierw zlokalizować pożądaną stronę. Jak sprawić, by nasza była widoczna przed innymi? Jak zwiększyć skuteczność wyszukiwania? Właśnie tak... SEO copywriting. Wykonawca w tej dziedzinie jest odpowiedzialny za tworzenie ciekawych treści w Internecie zgodnie z wytycznymi SEO.

Wytyczne te są podobne do podpowiedzi dotyczących sufiksu, z których skorzystałby świetny copywriter. Zawarte słowa kluczowe i frazy kluczowe zwiększają popularność w wyszukiwarkach. Optymalizacja poza treścią również zwiększa widoczność w sieci. Wytyczne SEO to nie tylko przewodnik, ale także punkt odniesienia podczas tworzenia tekstu i strony.

SEO copywriter powinien mieć dobre rozeznanie w programach graficznych i mediach. Jest to szczególnie ważne, gdyż trendy w internecie zmieniają się znacznie szybciej.

Nie zawsze jest jasno i kolorowo

Nie można zapomnieć o najważniejszej osobie. Wszystko to nie byłoby możliwe bez naszego autora tekstów. Jego praca na pierwszy rzut oka może wydawać się łatwa i przyjemna, ale czy tak jest?

To wyzwanie, które wymaga nie tylko umiejętności pisania, ale także kreatywności i wizji. Wyjątkowego pomysłu, który przyciągnie uwagę.

Głównym problemem jest często walka o wykonanie zadania w wyznaczonym terminie. Silny charakter jest wielką pomocą, gdy utkniesz w twórczej koleinie, podobnie jak cierpliwość. Inspiracja nie zawsze przychodzi od razu. Satysfakcja i zadowolenie, które płyną z dobrze wykonanej pracy, mogą zrekompensować te i inne trudności.

(M. Z.)

Joanna Mikrut

Redakcja rumunski.info.pl